Melding wijziging leidinggevende horecabedrijf
Wijzigingen in leidinggevenden op de Alcoholwetvergunning moet u melden bij de gemeente.
Krijgt uw Alcoholwetvergunning een andere leidinggevende? Dit moet u melden bij de gemeente.
Hoe meldt u de wijziging van een leidinggevende?
Voordat u de melding gaat invullen adviseren wij u om de verplichte bijlagen te digitaliseren zodat u deze direct kunt toevoegen:
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- Kopie verklaring Sociale Hygiëne
- Kopie ondertekend arbeidscontract
Melding wijziging leidinggevende horecabedrijf
- Aanwezigheid van een leidinggevende tijdens de openingstijden is verplicht.
- Zodra u een ontvangstbevestiging van de melding heeft ontvangen mag de persoon optreden als leidinggevende in het horecabedrijf. Een afschrift van de ontvangstbevestiging van de melding moet in het horecabedrijf aanwezig zijn.
- De gemeente toetst de nieuwe leidinggevende op alle wettelijke eisen. Voldoet de aangemelde leidinggevende niet aan die eisen dan mag deze vanaf het moment dat u hierover bent geïnformeerd, niet meer optreden als leidinggevende in uw horecabedrijf.
Aan welke eisen moet een leidinggevende voldoen?
Leidinggevenden moeten volgens artikel 8 Alcoholwet voldoen aan de volgende eisen:
- 21 Jaar of ouder zijn
- Geen strafblad hebben
- Niet onder curatele staan en ook niet uit het ouderlijk gezag of de voogdij ontzet zijn en voldoen aan zedelijkheidseisen
Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?
Neem dan contact op met gemeente Diemen. Wij zijn telefonisch en via e-mail bereikbaar.
(020) 31 44 888
info@diemen.nl
Volg ons