Klacht dienstverlening
Uw klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld.
Heeft u een klacht over onze dienstverlening of voelt u zich onheus bejegend door onze bestuurders of medewerkers, dan kunt u een klacht indienen.
Een bezwaarschrift
Binnen 6 weken nemen wij een besluit.
Een bezwaarschrift kunt u indienen tegen een besluit van de gemeente, bijvoorbeeld een heffing van de gemeente. Een bezwaarschrift moet u indienen bij degene die het besluit heeft genomen. Op onze website vindt u informatie over hoe u een bezwaarschrift indient.
Klachten milieu, bouwen en brandveiligheid
Bij klachten over milieu, bouwen en brandveiligheid gelden andere servicenormen.
Deze klachten nemen wij altijd eerst telefonisch met u door. Daarna wordt er een onderzoek gestart. u ontvangt binnen vier weken na ontvangst van uw klacht een schriftelijke reactie per e-mail of per brief. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan ontvangt u bericht met de reden van vertraging en de uiterste antwoordtermijn. Indien wij niet de bevoegd zijn om uw klacht te behandelen, wordt u binnen 10 werkdagen hierover geïnformeerd.
Melding openbare ruimte
Uw melding wordt binnen vijf werkdagen afgehandeld. Bij gevaarlijke situaties, wordt uw melding binnen een werkdag afgehandeld.
Een melding gaat over eenvoudig zaken zoals een gat in de weg, een losse stoeptegel of kapotte straatverlichting. Meldingen en storingen kunt u online doorgeven. Spoed meldingen buiten kantooruren kunt u doorgeven op telefoonnummer (020) 31 44 888.
Brede HOED – WMO consulenten
Aanvragen worden binnen acht weken afgehandeld. Met een medisch advies kan de termijn met acht weken worden verlengd. Bij uw aanvraag krijgt u een contactpersoon toegewezen.
In Diemen hebben wij aanbieders van advies, hulp, zorg en ondersteuning onder één dak verzameld in de Brede HOED.
Handhaving
Wanneer u een verzoek indient, ontvangt u binnen twee werkdagen een bevestiging met een zaaknummer. Uw verzoek wordt binnen acht weken afgehandeld. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan ontvangt u bericht met de reden van vertraging en de uiterste antwoordtermijn.
Handhaving is verantwoordelijk voor het handhaven van wetten en regels voor:
- Milieu en afval
- Openbare ruimte
- Bouwen en slopen
- Gebruik van gebouwen en gronden
- Recreatie en monumenten
Ruimtelijke Ordening/wonen/parkeren
U kunt hier terecht voor bestemmingsplannen, bouw- en parkeervergunningen. Een verzoek om toestemming voor het verkopen van een woning op erfpacht of informatie over een bestemmingsplan ontvangt u bericht binnen vijf werkdagen. Voor de tijdelijke verhuur van een woning, mits u voldoet aan de voorwaarden van de “Wet kraken en leegstand”, binnen 10 werkdagen.