Wanneer iemand is overleden, moet hiervan aangifte worden gedaan bij de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente zorgt ervoor dat het overlijden van deze persoon wordt verwerkt in de burgerlijk stand en Basisregistratie personen (BRP).
Wanneer iemand is overleden, moet hiervan aangifte worden gedaan bij de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente zorgt ervoor dat het overlijden van deze persoon wordt verwerkt in de burgerlijk stand en Basisregistratie personen (BRP).
Als de persoon niet in Diemen woonachtig is, wordt dit doorgegeven aan de gemeente waar hij of zij staat ingeschreven.
Afspraak maken nabestaanden
Bent u een uitvaartondernemer? Dan kunt u online aangifte doen van overlijden. Uitvaartondernemers kunnen ook aangifte doen van overlijden bij het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken.
Heeft u bij de gemeente Diemen nog geen online aangifte gedaan met E-Herkenning? Dan bent u nog niet bekend in ons systeem. Vul dit formulier in en mail het naar burgerzaken@diemen.nl.
Online aangifte door uitvaartondernemers
Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?
Neem dan contact op met team Klant Contact Centrum van de gemeente Diemen. Zij zijn maandag tot donderdag telefonisch bereikbaar tussen 8:30 en 16:30 uur en vrijdag tussen 8:30 en 16:00, maar ook via e-mail.
(020) 31 44 888
info@diemen.nl