Vrijdag 20 december is het gemeentehuis geopend tot 15:30 vanwege een personeelsfeest.
Bezwaarschrift indienen
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen bij de gemeente.
Hoe werkt het?
De gemeente kan een besluit nemen waar u het niet mee eens bent. Bijvoorbeeld: uw aanvraag voor een subsidie of vergunning is afgewezen. Of u bent het niet eens met de ontheffing die uw buurman heeft gekregen. U kunt dan bezwaar maken.
Wat zijn de voorwaarden?
De belangrijkste voorwaarden voor het indienen van een bezwaarschrift tegen een besluit zijn:
- De beslissing is schriftelijk.
- De beslissing is van de gemeente.
- U heeft een direct belang bij de beslissing.
Wanneer maakt u bezwaar?
U maakt bezwaar bij de gemeente binnen 6 weken na bekendmaking van het besluit.
De gemeente neemt uw bezwaarschrift in behandeling nadat de bezwaartermijn is verstreken. De gemeente heeft dan 6 weken de tijd. Moet een commissie naar uw bezwaarschrift kijken? Dan is de periode 12 weken.
Deze termijn mag de gemeente eenmaal verlengen.
Hoe maakt u bezwaar?
U kunt uw bezwaarschrift via DigiD of per brief indienen. Per e-mail is niet mogelijk.
Klik op de onderstaande link om uw bezwaarschrift via DigiD in te dienen.
Als u een bezwaarschrift per post indient, zorg er dan voor dat uw brief de volgende informatie bevat:
- Uw naam en adres
- De datum waarop het bezwaarschrift is geschreven
- Een omschrijving en de datum van het besluit waartegen u bezwaar maakt (of een kopie van het besluit of publicatie)
- De reden(en) van uw bezwaar
- Uw handtekening
Verstuur uw brief naar:
Gemeentehuis
D.J. den Hartoglaan 1
1111 ZB Diemen
U kunt de brief aangetekend versturen of een ontvangstbewijs van de receptie krijgen.
Kunt u in bezwaar gaan tegen een bezwaarschrift?
Bent u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaarschrift? Dan kunt u in beroep bij de rechtbank.
Let op
U kunt hier géén bezwaar maken voor een naheffingsaanslag parkeerbelasting. In dat geval verwijzen wij u naar het product Parkeerbon.
Twijfelt u ergens over of heeft u nog een vraag?
Neem dan contact op met team Klant Contact Centrum van de gemeente Diemen. Zij zijn maandag tot donderdag telefonisch bereikbaar tussen 8:30 en 16:30 uur en vrijdag tussen 8:30 en 16:00, maar ook via e-mail.
(020) 31 44 888
info@diemen.nl
Volg ons